Gå til sidens indhold

Indsæt statistiknavn

Her kan I indberette oplysninger til statistikken

Indberet via virk.dk

Start indberetning

Virksomheder bruger typisk ca. XX minutter på denne indberetning.

NemAdgang uden MitID

Indberet uden MitID

Læs mere under:
Hvordan kan I indberette?

Hvad bliver jeres indberetning brugt til?

Her indberetter [typer af virksomheder] [typer af oplysninger]. Jeres indberetning er nødvendig for at kunne belyse [statistikkens vigtigste temaer]. Statistikken bruges af [vigtigste typer af bruger]. Se "Nyt fra statistikken" nederst på siden.

Mere om indberetningen:

Frister for indberetning
Periode Frist
1. kvartal 2023 Indsæt dato
2. kvartal 2023 Indsæt dato
3. kvartal 2023 Indsæt dato
4. kvartal 2023 Indsæt dato

Anmod om længere frist.

Hvilke oplysninger skal I indberette?

Her kan I hente en oversigt over alle spørgsmål i undersøgelsen som kladde eller som forberedelse til jeres indberetning.
OBS: Kladden kan indeholde spørgsmål, der ikke vises til alle virksomheder i den digitale indberetningsløsning.

Se alle spørgsmål: INDSÆT STATISTIKNAVN (PDF - kladde).

Typisk tidsforbrug pr. indberetning er ca. ?? minutter

Virksomheder kan frivilligt oplyse deres tidsforbrug i indberetningsløsningen. Virksomheder bruger typisk ca. ?? minutter på denne indberetning – inklusiv adgang, fremskaffelse af oplysninger, indtastning og eventuel support.

Hvordan kan I indberette?

Indberet digitalt med MitID Erhverv. Ejere af enkeltmandsvirksomheder kan også indberette med deres private MitID til erhverv.

Vælg START INDBERETNING øverst på denne side, og indberet med MitID Erhverv.

  • Når I er logget ind, kan I indberette til flere statistikker og for flere perioder.
  • Hvis indberetningen afbrydes, kan I gemme en kladde.
  • I kan genåbne og rette indsendte indberetninger med MitID Erhverv.

Vejledning til indberetning af INDSÆT STATISTIKNAVN.

NemAdgang uden MitID

Vælg INDBERET UDEN MITID øverst på denne side, og gå direkte til indberetning uden MitID.

  • NemAdgang åbner blanketten for den seneste måned.
  • Tast virksomhedens CVR-nr., og det journalnr., som står i anmodningen om indberetning.
  • I kan også starte indberetning via det direkte link i anmodningen.
  • Bemærk: Ved adgang uden MitID, bør I udfylde og indsende data i én arbejdsgang, da data ikke gemmes, hvis I afbryder, før I indsender. Det er desuden ikke muligt at genåbne eller rette efter indsendelse. Endvidere kan der kun indberettes for indeværende periode, og ikke for tidligere indberetninger I mangler.
Hvorfor skal I indberette?

Indberetningen er lovpligtig

EU-lovgivning forpligter Danmark til at producere en række statistikker om erhvervslivet.

Lov om Danmarks Statistik §§ 8-12a forpligter virksomheder til at indberette oplysninger til statistik.

Antal virksomheder med indberetningspligt til denne statistik

Danmarks Statistik anmoder hvert år ca. XXX virksomheder om en lovpligtig indberetning.

Hvordan udvælges virksomheder?

Indæst tekst, indsæt tekst, indsæt tekst, indsæt tekst, indsæt tekst, indsæt tekst, indsæt tekst, indsæt tekst, indsæt tekst, indsæt tekst, indsæt tekst,

Læs mere om dataindsamling fra virksomheder.

Hjælp til indberetning
Brug for hjælp?

Vores supportteam kan svare jer via e-mail eller ringe jer op.

Support til indberetning.

Længere frist?

I kan anmode om længere frist via vores supportformular.

Anmod om længere frist.

Seneste "Nyt fra statistikken"

Detailsalget faldt lidt i november

20. december 2024

Detailsalget faldt lidt i november

Detailsalget i november var samlet set 0,2 pct. lavere end i oktober, når der korrigeres for prisudvikling, normale sæsonudsving og effekten af handelsdage.

Tabeller i Statistikbanken om 'Detailomsætningsindeks'


Emneside: Tryk på dette link, og indsæt rette emne. Husk, det er et internt link.

Statistikdokumentation: Tryk på dette link, og find den rette dokumentation. Husk, at det er et internt link.