Danmarks Statistik producerer viden om samfundet. Mange forskellige typer medarbejdere er engagerede i dette arbejde og har berøring med det danske samfund - brugere, borgere og virksomheder. Herudover deltager medarbejdere i Danmarks Statistik i en række forskellige internationale fora.
Arbejdet i Danmarks Statistik er bredspektret og udfordrende. Kerneopgaven er at indsamle, udarbejde og formidle statistikken. Derudover er der hele tiden projekter, som har til formål at videreudvikle og forfine statistikken. It er et centralt omdrejningspunkt for alle processer, og der er tæt dialog mellem statistik- og it-specialister.
Hos Danmarks Statistik søger vi løbende nye medarbejdere, som kan bidrage til at producere viden om samfundet.
Vi er kendt som en familievenlig arbejdsplads med et godt fagligt og kollegialt sammenhold. Vi lægger stor vægt på det sociale aspekt af at gå på arbejde.
Danmarks Statistik som arbejdsplads
Hos Danmarks Statistik er vi ca. 550 medarbejdere, som udgør kontorfunktionærer, akademikere, elever, it-specialister og chefer.
Mød kollegerne i Danmarks Statistik
Hvis en stilling fanger din interesse, er du velkommen til at sende din ansøgning. Danmarks Statistik har et elektronisk rekrutteringssystem, hvor alle rekrutteringer foregår.
Hos Danmarks Statistik har vi en fastlagt rekrutteringsproces, som skal sikre det bedste ansættelsesforløb for alle parter.
Ansættelsesforløbet hos Danmarks Statistik
Samarbejde med studerende
Danmarks Statistik tilbyder løbende samarbejde med studerende på videregående uddannelser.
Læs mere om samarbejde med Danmarks Statistik
Hvis du har spørgsmål om at søge job i Danmarks Statistik, er du velkommen til at kontakte vores medarbejdere i HR.