Gå til sidens indhold
Gå til delmål 4.3: Giv alle mulighed for videregående uddannelse Gå til delmål 4.3
Delmål 4.4: Delmål 4.4

Delmål 4.4

Inden 2030 skal antallet af unge og voksne, der har relevante færdigheder, herunder tekniske og erhvervsrettede færdigheder og kompetencer, for beskæftigelse, gode job og iværksætteri, øges væsentligt.

Gå til delmål 4.5 Gå til delmål 4.5: Stop al diskrimination i uddannelse

Indikatorer

4.4.1: Færdigheder inden for ICT

Andel af unge og voksne med færdigheder inden for informations- og kommunikationsteknologi (ICT)

Download data

Forklaring

Indikatoren er baseret på Digital Skills Indicator 2.0 (DSI), en sammensat måleenhed, der bygger på udvalgte internet- og software-relaterede aktiviteter udført af personer i alderen 16–74 år. Disse aktiviteter dækker fem centrale områder: informations- og datakompetence, kommunikation og samarbejde, digital  indholdsproduktion, sikkerhed og problemløsning. Det antages, at personer, der har udført bestemte aktiviteter, besidder de tilsvarende digitale færdigheder. Indikatoren fungerer derfor som en proxy for at måle individers digitale kompetencer.

DSI blev revideret i perioden 2019–2021, og værdier før og efter 2020 er derfor ikke direkte sammenlignelige.

Kilde: Eurostat. Mere information om DSI findes her.

 

Kategorierne for indikatoreren adskiller sig fra FN's definition, jf.  SDG definition 4.4.1.

 

Senest opdateret:

17-04-2021